harap berbaloi untuk semua orang! InsyALLAH........

baca dengan hati, In Sha ALLAH berbaloi. =)

August 12, 2011

even it is just a SMILE..... =>

alhamdulillah, sha tulis lagi!


Mesti semua orang pernah dengar lagu senyum kan? senyum, tak perlu kata apa2.... yang ni, lagi kalian pernah dengar kan? 'senyum tu sedekah'. ada jugak yang kata senyum tu penawar duka. betul ke? (macam berbunga2 je ayat ni. hahahh...)


entri kali  ni sha kongsi tentang senyum. kenapa perlu senyum walaupun untuk diri sendiri? (hah? senyum untuk diri sendiri????) kalian tak pernah senyum untuk diri sendiri ke? aisey... tak bestlah macam ni.... senyum walaupun untuk diri sendiri (even senyum macam tersengih2) masih boleh diklasifikasikan sebagai senyum untuk diri sendiri. Sha suka senyum depan cermin. sebab? sha senyum untuk diri sendiri. dari segi psikologinya, (chewah, memandai je.... XD) bila kita senyum, akan rasa gembira, akan rasa positif, akan rasa selesa dan rasa bersemangat! yeah!!.


Kalau senyum untuk orang lain pulak, samelah macam kita bersedekah. kan? (macam ayat yang kat atas tadi). tapi, apa kalian akan rasa bila orang lain tak balas senyum kalian dengan senyum jugak? (habis tu mereka balas senyum kalian dengan ape?) mungkin,
         1) dengan balas senyum kita dengan senyuman dia yang paling manis! =)
         2) dengan pandang belakang untuk meyakinkan yang kita sedang tersenyum pada   
             mereka. (grrrrr....)
         3) dengan menjulingkan mata ke atas ataupun pandang tempat lain. (eee...... teruklah  
            macam ni. kan? ke tak?) hm.... [sambil kening sebelah terangkat. haha....] 


Apa salahnya kalau balas senyum dengan senyum kan? sha tak suka bila orang balas senyum dengan buat tak tau je.. haiya..... tak de semangat ke nak hidup ke? huhu.. takpe2, fikir positif! mungkin bibir dia sakit kalau tersenyum.. hoho..


so, boleh di thesis statement kan topik kali ni dengan, senyum menaikkan aura positif dalam hidup kita, selain mendapat pahala kerana bersedekah dan mewujudkan satu suasana yang kondusif dalam suatu komuniti. 


lepas ni, apa salahnya kalau kalian senyum untuk diri sendiri, (tapi make sure tak de orang perasan atau orang lain akan pelik dengan anda.) macam mana nak senyum untuk diri sendiri? senang je, pergi depan cermin, senyumlah! feel it! u will see the difference! hehe..


me: jangan lupa senyum macam ni, =) . baru comel!
she said: tq!
< dont forget to remind each other to smile! >

=) sekian, adioss...





No comments:

Post a Comment