harap berbaloi untuk semua orang! InsyALLAH........

baca dengan hati, In Sha ALLAH berbaloi. =)

April 14, 2011

tentang sahabat: KOLEKSI KISAH BENAR..

dengan nama ALLAH yang MAHA PENGASIH lagi MAHA PEMURAH...
minggu ni sha update sehari lebih awal sebab tangan ni dah gatal sangat nak tulis panjang2 kat blog sendiri... hehe.... tajuk macam ni sha akan tulis bila2 j bile sha rase sha nak tulis...  saja nak share kat kalian macam mana kawan2 sha yang lain valuekan freindship...


macam2 cara, macam2 gaya... dan salah satu yang bertuah akan sha kongsikan kat sini. buat renungan sama2... sama2 fikir semula zaman sekolah dulu yg colourful mengalahkan pelangi, yang indah mengalahkan wonderland pun ade kot! segala data bagai sha tak sertakan kat sinilah... cume sha kongsi jadi pedoman bersama! harapnya takde lah yang bangkitkan isu2 berbangkit.... 


    everyone! welcome aboard....... (copy ayat sapelah ni...... =_=" ) =p



           "Assalamualaikum kak! boleh saya jalan dengan akak?" erk! budak mane pulak ni sesat nak jalan dengan aku malam2 ni? dah lama jugak aku kat sini tapi macam tak perasan budak ni wujud....
       
         "Wa`alaikumussalam. eh, boleh j, akak tak kisah!"  haha, manis punye ayat. dalam hati punye la melangut2 tak selesa budak ni ade kat sebelah...  muka dimaniskan dengan senyum nak tak nak... budak ni pun macam nak tak nak aje jalan dengan aku.... takpelah, sekejap lagi naik tangga, belok kiri, terus masuk kelas....

         Banyak benda jugaklah yang ditanya budak ni pada aku, tapi aku ok je lah, dapat kawan baru. hikmah Siti, Nurul dan Azi ada benda lain yang perlu dibuat.. jalan sorang2 bukannya tak best cume tak 'kick' j la... tapi, kawan baru pun, aku terlupa nak tanya nama dia, kelas apa dan soalan2 yang sewaktu dengan soalan yang dia ajukan pada aku. haha... otak tak boleh pusing!


         Rasa nak gelak bila tiba2 budak tu cakap,

         "akak, kejap eh.budak tu terus ke belakang, aku pulak terus je sambung hayun kaki aku ni dengan kelajuan kura-kura... (sebab sedang fikir, "nak tinggal budak tu terus kat belakang k, atau nak tuggu die?)


         Maka terdengarlah aku akan suaranya seperti separuh berbisik tapi aku masih boleh dengar! 

         "Semua soalan dah tanya kat kakak ni, nak tanya ape lagi?" aisey...... apa kes ni.... jadi spy ape? nak lancarkan misi serang hendap? nak sabotaj aku?!


         satu suara menjawab 

         " Tanya je lah apepun, yang penting kau teman die jalan sampai depan pintu kelas die."     
aku dah pusing kepala 1 saat dan tengok depan semula.. oh.....  ni nak rasa apa pulak sekarang ni? 


         mulut dah gatal nak cakap budak tu yang dah berjalan kembali dengan aku waktu ni, 

         " kalau tak selesa jalan dengan akak, adik bleh pergi kelas adik sekarang."  tapi memandangkan aku ni taklah sejahat tu nak perli2 k apa, aku buat tak tau.... 


         budak tu memang teman aku sampai pintu kelas. lepas tu terus pergi j.. aku pun tak kisah apa. kelas dah nak mula, zon yang paling membosankan pun dah tinggal 2 3 minit je lagi nak mula.. 
     
         *tapi, kalau kalian jadi sha pun, tipulah kalau kalian  tak nak fikir apa motif suara tadi suruh budak tu teman sha jalan kan?kan3????

         takkan nak pegi tanya kot apa motif suara tu buat macam tu.... takpelah,

        *konklusinya, sha ada kawan2 yang cukup jaga kebajikan sha.. ahahaha.... yang cukup perihatin pasal sha.. skema betul ayat. yang cukup fikir keperluan sha... hahahahha.... aisey... rase cam digeletek ketawa pulak bile bace semula...


So, kat sini sha nak officially berterima kasih kat suara tu kalau tersesat  membaca sebab hantar skuad tambahan teman sha masuk kelas bila geng sendiri ada hal nak buat... huh? ade geng? cam brutal habis j bunyinye.... huhu


another she said: "friendship never ends...."
        and i said: INSYALLAH.... 


WASSALAM =]

2 comments: