harap berbaloi untuk semua orang! InsyALLAH........

baca dengan hati, In Sha ALLAH berbaloi. =)

May 09, 2011

TAK RETI... sebab malu atau apa?

HARI IBU. 
<malu atau apa?>
ada orang spill habis kat ibu diorang. menangis di bahu ibu mereka, menangis dalam pelukan ibu mereka...
(tak tau nak sambung dengan ayat apa. sebab sha bukan jenis yang macam ni. aisey...)

sha? sha selalu mintak ibu peluk sha. (hari2) kiss pipi sha (hari2 jugak =D) tapi malu nak nangis depan ibu. er....sebab ape ea?... TAK RETI? ke sebab MALU? entah. sha pun tak tau.
oleh kerana niat mewujudkan blog ini adalah untuk berkongsi sedikit perkara2 simple yang berlaku dalam hidup supaya orang lain boleh terfikir dan berfikir sha beritahu...

ibu seorang. seorang. seorang. dan seorang. problemo orang dewasa, duit, kerja, anak, rumah, kereta, makan, penat n etc.

if i cry, in front of her, for silly reasons, messy, does it worth?
silly reasons? things that nobody care but i care. 
messy? things that adults response with "this is what we call LIFE." ,"STRONG! u just complicating ur life" n bla3...

(saya. seorang yang tidak reti bersedih2 depan family. saya, seorang yang agak keras kepala dengan family. hakikatnya... dont know what to say. be happy for them. them : my mom n important people. my younger brother: kene strict! kene garang! kene bagi contoh! ~~)

[saya. ' somebody else' dengan kawan2. gila2. mungkin. talk-active.]

<saya. dengan strangers: boleh jadi sangat peramah. adakala sangat sinis.>

another HE said : kau hiprokit!
me: am I?!!! (bukan hipokrit. mungkin ego.)

Ibu yang saya kenal seorang yang sangat kuat. tatkala melihat orang lain jatuh, ibu masih tegak berdiri. tatkala melihat orang lain menangis, ibu masih seperti biasa. tatkala melihat orang lain masih berdua. ibu masih seorang, Tatkala melihat orang lain tak tentu arah dengan godaan dunia, ibu masih bersama kami. tatkala sabar orang lain terbang di bawa angin, ibu masih lagi mendidik kami. "sabar. sabar dan sabar" 

dan kalian rasa sha pernah luahkan TATKALA ini pada ibu? jawapannya tak pernah. sebab sha tak reti. tak reti sebab hati sha... takut menangis... haha.. see... said already, tak hipokrit, mungkin ego.... thanks to HE (him). aku tak hipokrit!!! kalau aku hipokrit, aku tak kata aku mungkin ego. terima kasih. 

entri paling keras dan kaku tanpa nyawa kerana ego. dull tapi masih mengharap, semoga entri ni beharga. susah nak confess. i LOVE you MOM!!! 
[ berani cakap kat sini sebab tau ibu takkan baca] kot...
sebab? sayang pada ibu tak boleh dinilaikan dengan apa2..
 tak terkata. tidak terkata..
ADIOSS


No comments:

Post a Comment